Globalizacja otworzyła nam granice w wielu dziedzinach, również w branży e-commerce. Obecnie sprzedaż internetowa może odbywać się nie tylko na rynku lokalnym, ale także docierać na rynki międzynarodowe. Chcąc rozpocząć sprzedaż za granicę warto poznać działania, które ułatwią wejście z ofertą na określony rynek. Bez względu na to, czy to pomysł na biznes w domu, czy jakikolwiek inny.
W naszym artykule przedstawiliśmy najważniejsze informacje związane z handlem zagranicznym zarówno poprzez własny sklep internetowy, jak i zagraniczne platformy sprzedażowe.
Jak zacząć sprzedawać na zagraniczne rynki?
Rozpoczęcie sprzedaży online na danym rynku zagranicznym wymaga poznania tego, czego oczekują klienci oraz umiejętnego dobrania oferty do ich potrzeb. Każdy rynek zagraniczny cechuje się innymi warunkami i wymaganiami klientów, które należy spełnić, aby efektywnie prowadzić handel zagraniczny online. Klienci coraz częściej poszukują niedostępnych u siebie produktów w lepszej cenie, niezależnie od ich pochodzenia. Warto wykorzystać tę możliwość i rozpocząć sprzedaż za granicę.
Na jakich rynkach zagranicznych chcesz sprzedawać?
Niemcy? Stany Zjednoczone? A może kraje Bliskiego Wschodu? Przed rozpoczęciem sprzedaży, przede wszystkim warto zastanowić się na jakich rynkach zagranicznych planujesz oferować swój towar, dla jakich rejonów będzie on interesujący? Wybór właściwego kierunku ekspansji sprzedażowej to kluczowy element sukcesu, w którym należy wziąć pod uwagę wiele zmiennych – stan gospodarki danego kraju, zasobność portfela obywateli, zwyczaje klientów, a nawet obecną modę. W tym przypadku, niezwykle ważna jest dopasowana oferta produktów – muszą być one skierowane do klienteli na wybranych zagranicznych, lokalnych rynkach.
Najpopularniejsze zagraniczne platformy handlowe
Chcąc sprzedawać za granicę warto wykorzystać najpopularniejsze w danym kraju platformy e-commerce. Najczęściej wymieniane i wskazywane, są eBay oraz Amazon, czyli międzynarodowi giganci handlu online.
Oprócz najpopularniejszych platform możesz skorzystać również z tych mniej znanych, z których również korzystają zagraniczni klienci.
Jak sprzedawać na zagranicznych serwisach eBay?
Jednym z najpopularniejszych portali sprzedażowych na całym świecie jest eBay. To niezwykle prosta w obsłudze i przyjazna dla sprzedawców platforma, z której warto skorzystać.
Proces obsługi oraz sprzedaży na zagranicznych serwisach eBay właściwie można opisać w kilku prostych etapach:
- Zaczynamy od konfiguracji konta sprzedawcy, polegającej na potwierdzeniu informacji osobistych lub firmowych oraz danych bankowych.
- Zapoznanie z możliwościami sprzedaży na platformie. Tutaj jest również wskazane, czego eBay nie dopuszcza do obrotu.
- Przechodzimy do konkretów. Na tym etapie możesz wystawić swoje oferty na sprzedaż za pośrednictwem eBay – podaj cenę, nazwę, zdjęcia, płatność, wysyłki.
- Ostatni etap to już zarządzanie swoimi ofertami przez panel sprzedawcy. Dodatkowo, gdy któryś z produktów zostanie kupiony – eBay od razu Cię o tym powiadomi.
Sprzedaż towarów na platformie Amazon
Międzynarodowi giganci robią wszystko, aby jak najefektywniej przyciągnąć do siebie nowych klientów. Sprzedaż na Amazonie jest równie łatwa i można ją przestawić w kilku prostych krokach.
- Zaczynamy od rejestracji na platformie oraz wprowadzeniu niezbędnych informacji, a także wybieramy metodę płatności i rynki docelowe.
- Kolejny etap to już wystawienie produktów oraz konfiguracja konta, proste prawda?
- Amazon oferuje również opcje związane z prowadzeniem analiz oraz marketingu, które dodatkowo poprawią możliwości sprzedaży.
Jak sprzedawać za granicę za pośrednictwem własnego sklepu internetowego
Międzynarodowe marketplace to nie jedyne możliwości zagranicznej sprzedaży. Jeśli jesteś już właścicielem sklepu internetowego w Polsce, na pewno ucieszy Cię fakt, że możesz z niego skorzystać sprzedając za granicę.
Chcąc sprzedawać na zagraniczne rynki, warto mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, dzięki której łatwiej nawiązać współpracę z hurtowniami, co zdecydowanie przyda się planując ekspansję rynków całego świata. Będzie to także ułatwienie podczas nawiązywania współpracy z kurierami, warto zadbać o właściwą wysyłkę oraz przeanalizować jej koszty. Dodatkowo może to ułatwić integracje z międzynarodowymi platformami sprzedażowymi.
Dopasuj sklep do potrzeb nowych klientów
Niezwykle ważnym aspektem sprzedaży zagranicznej jest właściwe dopasowanie platformy sprzedażowej ułatwiając potencjalnym kupującym dokonanie transakcji. Właściwe dopasowanie sklepu internetowego do zagranicznych klientów oferuje między innymi platforma Selly, która udostępnia wiele pomocnych narzędzi.
Jedną z opcji, która zdecydowanie wesprze sprzedaż zagraniczną jest wsparcie płatności zagranicznych, a także automatyczna aktualizacja kursów walut. Klient będzie również skłonny do dokonania zakupu, jeśli uzyska na stronie dopasowaną wersję językową, dzięki której znalezienie i produktów będzie dla niego proste i przyjazne. Pełny zestaw opcji, jakie warto posiadać w swoim sklepie internetowym nastawionym na sprzedaż zagraniczną znajdziesz tu
Zadbaj o reklamę
Reklama dźwignią handlu, również zagranicznego. Najłatwiejszym sposobem dotarcia do nowych klientów jest odpowiednio dopasowana akcja marketingowa. Bierz udział w kampaniach produktowych, aby efektywnie docierać do potencjalnych klientów, których zainteresują Twoje produkty. Działania reklamowe są ważne zarówno w przypadku wykorzystywania własnego sklepu internetowego, jak również działając na innej platformie sprzedażowej.
Podsumowanie
Sprzedaż międzynarodowa obecnie nie stawia granic i rozwija się niezwykle dynamicznie. Znając fundamentalne elementy, które pozwalają na handel międzynarodowy warto wykorzystać okazję możliwości działania na wielu rynkach, a dzięki temu pozyskać większą ilość klientów. Korzystając z potencjału jaki daje nam Internet warto otworzyć się na nowe możliwości i poszerzać swoją sprzedaż na nowe, atrakcyjne rynki.
Jeśli chcesz sprzedawać za granicę za pośrednictwem sklepu internetowego na platformie e-commerce skontaktuj się z naszym supportem, z przyjemnością pomożemy i odpowiemy na Twoje pytania. Sprawdź również ciekawe pomysły na biznes z zagranicy.
Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager
Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.
Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.