Konfiguracja Google Analytics dla e-commerce – Jak to zrobić?

Konfiguracja Google Analytics dla e-commerce

Mierzenie wyników sklepu w Google Analytics należy do podstawowych czynności każdego sprzedawcy, który chciałby z czasem optymalizować swoje działania marketingowe, zwiększać ich skuteczność. Może on w ten sposób nawet sprawdzić, czy UX (User Experience) sklepu internetowego jest na wystarczająco wysokim poziomie. Jak to zrobić bez większych problemów?

Konfiguracja Google Analytics dla e-commerce krok po kroku – Jak się za to zabrać? 

Konfiguracja Google Analytics dla e-commerce wcale nie jest taka trudna, jak mogłoby się początkowo wydawać. Wystarczy przejść przez kilka prostych kroków, a z powodzeniem będziemy mogli obserwować wyniki swojego sklepu internetowego i poczynania klientów dokonujących na nim zakupów. 

Sytuacja ma się nieco inaczej, gdy swój sklep internetowy postanowiłeś oprzeć o oprogramowanie, które wymaga dodatkowych działań i integracji. Wtedy istnieje potrzeba wklejenia kodu wygenerowanego w panelu Google Analytics. 

W selly przygotowaliśmy jednak bardzo prostą integrację Google Analytics i zamieściliśmy instrukcję na jednej z naszych podstron, aby sprzedawca miał pewność, jak z niej skorzystać w sposób prawidłowy.

Moduł ecommerce w Google Analytics jest dedykowany, aby nie tylko zbierać dane o ruchu na stronie, konkretnych stronach odwiedzanych przez użytkowników i monitorowania ilości wejść. Został stworzony z myślą o tym, by między innymi zbierać informacje o wszystkich zawieranych transakcjach zakupowych, co jest bardzo przydatne zarówno z marketingowego i biznesowego punktu widzenia. Dzięki temu mamy szansę na stworzenie listy najbardziej dochodowych dla nas produktów, monitorowania konwersji i wielu innych. Wszystko natomiast będzie dostępne z punktu panelu w Google Analytics. 

Wdrożenie Google Analytics dla ecommerce krok po kroku

Poniższy poradnik powinien sprawić, byś nie miał więcej problemów z poprawną implementacją Google Analytics dla ecommerce w swoim sklepie internetowym bez względu na jego oprogramowanie. 

  1. Przed wdrożeniem 

Zanim przystąpimy do wdrażania naszego moduły ecommerce, powinniśmy upewnić się, że podstawowy kod został zaimplementowany dokładnie i poprawnie na wcześniejszym etapie. 

  1. Aktywacja funkcji ecommerce w panelu 

Następnym krokiem jest wejście do panelu Google Analytics i uruchomienie opcji ecommerce w raportach. Zrobimy to kierując się w miejsca zaznaczone na czerwono.

Następnie zobaczysz, że wyświetlą się przed Tobą opcje konfiguracyjne. Wtedy wystarczy, że przełączysz ikonę odpowiadającą za uruchomienie modułu, klikniesz “Dalsze kroki”, a później “Prześlij”. 

konfiguracja Google Analytics, darmowe programy sklep internetowy

  1. Wdrożenie kodu śledzenia dla ecommerce w swoim sklepie internetowym

Etap wymagał będzie od Ciebie decyzji, na której stronie wdrożyć wspomniany fragment kodu. Powszechnie przyjęła się zasada, że implementuje się go najczęściej w miejscu, gdzie występuje podziękowanie za zamówienie. Jest to strona odpowiadająca za jego finalizację. To właśnie punkt, gdzie pod kodem podstawowym Google Analytics dodamy nasz fragment. 

Podsumowanie – Jakie korzyści daje wdrożony GA dla sklepu internetowego?

Wdrożenie GA dla ecommerce w swoim sklepie internetowym daje możliwość mierzenia praktycznie każdej akcji wykonywanej przez użytkowników. Możemy tworzyć zbiorcze cele, grupować je, aby na kolejnym etapie wyciągać wnioski i ulepszać strategię marketingową. Jeżeli poprawnie skonfigurujemy moduł, będzie on rejestrował każdy ustawiony przez nas cel i pokazywał go w statystykach. 

Wnioski płynące z wykresów mogą być nawet impulsem do zmiany szaty graficznej sklepu internetowego lub rozmieszczenia poszczególnych elementów. Dzieje się tak szczególnie w sytuacji, gdy zauważamy, że użytkownicy przechodząc często do produktów nie kupują ich w następnej kolejności. Wtedy wniosek może być taki, że produkt nie jest wystarczająco atrakcyjny lub ustawienie poszczególnych elementów na karcie produktu nie jest zrobione w użyteczny sposób przy konkretnej grupie klientów. Podobnych wniosków będzie można wyciągać znacznie więcej, aby na tej podstawie nieustannie rozwijać swoją sprzedaż.

 

Mamy nadzieję, że teraz cały proces stanie się jeszcze łatwiejszy!