Marketing SMS w Twoim sklepie internetowym

Ilość wyświetleń artykułu: 250

Czas czytania: 3 minuty

iPhone - Smsowanie

W przypadku e-commerce budowanie relacji z klientem jest pojęciem kluczowym – dlaczego? – ponieważ sprzedawca internetowy nie ma realnego kontaktu z potencjalnym klientem, więc znacznie trudniej jest mu zbudować więź i zaufanie. Dlatego wykorzystanie potencjału marketingu bezpośredniego to odpowiedni kierunek w stronę większych przychodów w firmie. Jednym z elementów marketingu bezpośredniego jest SMS. Jak wykorzystać ten kanał, aby skutecznie optymalizować konwersję i budować pozytywny wizerunek marki?

SMS to nie tylko rozsyłanie informacji o promocjach

Korzystając z narzędzia do masowego rozsyłania wiadomości SMS musisz zwrócić szczególną uwagę na cel i częstotliwość wysyłki oraz na jakość treści, które chcesz dostarczać. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której Twoi odbiorcy zaczną postrzegać Twoje działania jako spamerskie, ponieważ tym sposobem możesz stracić wiele klientów. Jak i do czego korzystać z SMSów w sklepie internetowym?

Powiadomienia SMS w sklepie internetowym

Powiadomienia o zmianie statusu zamówienia to jedno z lepszych zastosowań marketingu bezpośredniego jakim jest SMS. Badania wykazują, że 97% użytkowników telefonów komórkowych odczytuje SMSa od razu po jego otrzymania, ponieważ powiadomienie o nowej wiadomości jest “wypychane” na ekran odbiorcy i nie wymaga połączenia z Internetem. Natomiast w przypadku poczty e-mail, większość osób sprawdza ją raz dziennie lub czasami nawet co kilka dni Powiadomienie SMS pomoże Ci nawiązać bliską relację z Twoimi klientami, ponieważ nie ma niczego bardziej intymnego niż telefon.

Warto również zastosować mechanizm, który poprzez SMS będzie powiadamiał Twoich klientów o dniu i godzinie dostarczenia paczki z zamówieniem. Dzięki temu znacznie zwiększysz szansę na to, że kurier w chwili dostarczania paczki zastanie Twojego klienta w w domu. Koszty związane ze zwrotem towaru i jego ewentualną ponowną wysyłką są znacznie wyższe, niż wysłanie jednej wiadomości SMS. Dobrze poinformowany klient będzie zadowolony, a zadowolony klient najprawdopodobniej do Ciebie wróci po ponowne zakupy.

SMS to idealny kanał informacyjny w e-commerce

W okresie natężonej sprzedaży, np. w sezonie świątecznym zdarza się, że sklepy internetowe nie dotrzymują terminów wysyłki zamówień. Jest to jak najbardziej naturalne, ponieważ niełatwo jest obsłużyć często nawet kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby zamówień. W takiej sytuacji wykorzystanie SMS i poinformowanie swoich klientów, że paczka dotrze z kilkudniowym opóźnieniem jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ponieważ Twój klient otrzyma ważną informację bezpośrednio na urządzenie, z którym nigdy się nie rozstaje.

Ponadto wiadomości SMS możesz rozsyłać w postaci jednorazowej wysyłki (analogicznie do mailingu), którą w łatwy sposób skonfigurujesz korzystając z następujących kryteriów:

  • data ostatniego zamówienia (od-do)
  • wartość ostatniego zamówienia (od-do)
  • miejscowość (dane klienta)

SMS, a generowanie sprzedaży w sklepie internetowym

Dzisiejsze systemy operacyjne smartfonów generują aktywne linki, niezależnie od aplikacji, w której użytkownik telefonu się znajduje. Dlatego jeżeli Twój klient otrzyma od Ciebie wiadomość, która zawiera link, to może w niego kliknąć, a przeglądarka internetowa w jego telefonie automatycznie się uruchomi i otworzy Twój sklep internetowy. Takie ułatwienie sprawiło, że dystrybucja informacji o promocjach dostała wiatru w żagle. Wystarczy krótka informacja o rabacie, link do karty produktowej, a odbiorca Twojego SMS pod wpływem impulsu może złożyć zamówienie od ręki. Pamiętaj jednak, aby tak samo jak w przypadku e-mail marketingu segmentować swoją bazę kontaktów i wysyłać wiadomości dostosowane do preferencji Twoich odbiorców – w przeciwnym wypadku mogą się zirytować i przestać lubić markę Twojego sklepu internetowego.

Wiadomości SMS możesz też wykorzystać w swojej strategii marketing automation i poprzez ten kanał dystrybucji treści odzyskiwać porzucone koszyki, w czasie rzeczywistym wysyłać oferty dostosowane do preferencji Twojego potencjalnego klienta czy oferować produkty komplementarne do tych, które Twój klient właśnie zamawia.

Wiadomości SMS to wsparcie dla Twojego biznesu

SMS to nadal bardzo popularny kanał przepływu informacji, którego używamy do kontaktu z przyjaciółmi, rodziną czy partnerami biznesowymi. Dopóki SMS będzie istniał, dopóty korzystanie z niego w działalności biznesowej będzie miało rację bytu. Musisz jednak potraktować go jako coś naturalnego. Przetestuj to narzędzie w swoim e-biznesiei przekonaj się, że po kilku miesiącach nie będziesz w stanie sobie wyobrazić prowadzenia sprzedaży internetowej bez wiadomości SMS.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933