Dlaczego opis produktu w sklepie internetowym wpływa na wielkość sprzedaży?

Sprzedawcy często nie doceniają wpływu opisów produktów na wielkość sprzedaży jaką generują ich sklepy internetowe. Wychodzą z założenia, że skoro ktoś szuka danego produktu, to jest to wystarczający powód do tego, aby dokonał zakupu. Uruchamiają więc kampanię w Google AdWords, inwestują w SEO i czekają. Zapominają jednak o tym, że sprowadzenie wartościowego ruchu to tylko jeden z elementów, który ma wpływ na sukces sprzedażowy sklepu internetowego. Takimi elementami są między innymi siła marki sklepu, biuro obsługi klienta, metody płatności i dostaw, polityka sklepu związana ze zwrotami i reklamacji, rekomendacje i opinie klientów oraz oczywiście opisy sprzedawanych produktów. Dlaczego więc opisy produktów w sklepie internetowym odgrywają tak ważną rolę?

Pokaż jak produkt rozwiązuje problem, a nie jakie ma cechy

Twoich klientów nie interesuje fakt, że sprzedawany przez Ciebie rower waży 9 kg. Interesuje go to, że dzięki takiej wadze przejedzie dłuższy dystans, bo lekki rower wymaga mniejszego nakładu energii. Interesuje go to, że łatwiej będzie mu go wnieść po schodach, kiedy napotka je na swojej drodze albo, że wjeżdżanie pod górki nie będzie już tak bardzo uciążliwe jak w przypadku roweru ważącego 15 kg. Opisuj swoje produkty przedstawiając korzyści, jakie wynikają z korzystaniami z tych produktów. Cechy są dziś nieistotne, ponieważ współczesny konsument nastawia się na wygodę – zależy mu na tym, aby coś po prostu działało i rozwiązywać jego problemy, a jeszcze lepiej jeżeli nie będzie się musiał nad tym wszystkim zastanawiać. Pisz w języku korzyści.

Obraz to kluczowy element opisu produktu w sklepie internetowym

Opis produktu to nie tylko treści pisane, ale również jego wizualizacja. Jeżeli chcesz zbudować przewagę konkurencyjną w swoim sklepie internetowym, to zacznij robić profesjonalne zdjęcia produktów, w których ukażesz ich detale – po to, aby klient mógł się poczuć tak jakby oglądał dany produkt na żywo. Jeżeli masz możliwość, to produkuj krótkie materiały wideo prezentujące sprzedawane przez Ciebie produkty. Takie wideo przy okazji możesz publikować na swoim fanpage na Facebooku i na kanale YouTube, dzięki czemu zwiększysz zainteresowanie swoim sklepem internetowym. Wykorzystaj również nowe technologie i przedstaw swoje produkty jako modele 360 stopni, aby Twoi potencjalni klienci mogli je obejrzeć z każdej strony. Poza tym, że taka prezentacja produktu pobudzi wyobraźnię potencjalnych klientów i wzmocni ich potrzebę, to jeszcze przysłuży się Twojej marce, ponieważ w ich oczach staniesz się sprzedawcą godnym zaufania – w przeciwieństwie do konkurencji, która zamieszcza obrazki z katalogów produktowych, które otrzymała od swojego dostawcy.

Zbieraj i publikuj rekomendacje, które stworzą historię wokół Twoich produktów

Opis produktu w sklepie internetowym to nie tylko treść stworzona przez Ciebie. To również opinie i rekomendacje Twoich klientów, czyli treści, które wymagają minimum nakładu pracy. Wykorzystaj ich potencjał do tego, aby opowiedzieć spójną i inspirującą historię. Część z nich umieść w miejscu opisu produktu i dodaj komentarz od siebie. Pokaż jak dany produkt rozwiązał problem Twoich klientów, ale konkretną opinię osadź w konkretnej historii. Takim zagraniem utwierdzisz jeszcze nieprzekonanych do zakupu klientów, że warto zdecydować się na zakup lub pokażesz im konkretne zastosowania produktu, o których wcześniej mogli nie pomyśleć – co również będzie miało pozytywny wpływ na ich decyzje zakupowe.

Opisy produktów w sklepie internetowym to jeden z jego najważniejszych elementów

Zadbaj o opisy produktów w swoim sklepie internetowym, ponieważ to one mają ogromny wpływ na to czy osoba, która trafi na kartę produktową dokona zakupu czy zdecyduje się na ofertę konkurencji. Opisy powielane z katalogów dostawcy, niekompletne, nie wyjaśniające jakie problemy rozwiązuje produkt, zbyt krótkie lub słabej jakości powodują więcej złego, niż dobrego. Potencjalny klient widząc kartę produktową z takim opisem porzuca sklep w przekonaniu, że sprzedawca internetowy nie traktuje poważnie swojej oferty, to dlaczego miałby poważnie traktować swoich klientów. Zaniedbane karty produktowe obniżają poziom zaufania potencjalnych klientów do takiego sklepu internetowego, a to skutkuje małą sprzedażą.