Selly / Blog / Alternatywa dla Allegro – Sklep internetowy przyciągnie nowych klientów

Alternatywa dla Allegro – Sklep internetowy przyciągnie nowych klientów

Wiele osób, które trudnią się sprzedażą w internecie często myśli o rozszerzeniu swoich kanałów dystrybucji produktów. Jeżeli sprzedają jedynie na Allegro, szukają furtki, aby oferować swoje produkty też w innych miejscach. Szczególnie, gdy na platformie pojawiają się wysokie prowizje od produktów i inne przeszkody, przez które musi przejść sprzedawca, aby osiągnąć zadowalające zyski. Często przeciwności wymagają na sprzedawcach sprzedaż z niskimi marżami, co czyni firmę jeszcze trudniejszą do utrzymania w dłuższej perspektywie. 

Alternatywa dla Allegro – Sklep internetowy przyciągnie nowych klientów 

Uzależnianie działalności swojej firmy i całej sprzedaży od jednego kanału, jakim jest Allegro wydaje się dla wielu przedsiębiorców ryzykownym posunięciem. Nic dziwnego, gdyż wtedy losy firmy mogą zostać przesądzone przez nową wprowadzoną przez serwis opłatę, niesłusznie wystawioną przez klienta opinię, czy możliwy problem z serwisem. Sprzedaż wielokanałowa natomiast niesie ze sobą wiele plusów, które okazują się bardziej opłacalne w długiej perspektywie. Stopniowe przenoszenie swoich działań wiąże się też z obawami dotyczącymi utraty ilości potencjalnych klientów, którzy są obecnie użytkownikami serwisu Allegro. Poniżej zostały omówione aspekty związane zarówno z korzystania ze sklepu i Allegro jako dwóch odrębnych kanałów, jak przenoszeniu klientów z Allegro do swojego sklepu. 

Alternatywa dla Allegro 

Istnieje wiele alternatyw dla giganta ecommerce w Polsce. Możemy zacząć rozglądać się wśród innych miejsc takich, jak eBay, Amazon lub serwisy niszowe przeznaczone do sprzedaży produktów w konkretnej branży. Najodpowiedniejszym posunięciem jednak okazuje się kreacja sklepu internetowego i budowa swojej silnej marki.

Korzyści sklepu internetowego w stosunku do Allegro 

Więcej możliwości dotyczących zdobywania klientów – Prowadząc sklep internetowy możesz zdobywać klientów z najróżniejszych regionów i krajów. Wszystko zależy od rodzaju Twojej działalności, specyfikacji produktów, grupy docelowej i wdrożenia skutecznych działań marketingowych.

Praca dla siebie – Sprzedając u siebie Twoje marże nie są pośrednio uzależnione od prowizji od sprzedaży, jaką spotkasz na Allegro. To znaczy, że otrzymujesz większą swobodę w kreowaniu cen, udzielaniu rabatów i zniżek klientom. Jednocześnie nie musisz obawiać się, że z dnia na dzień Twoje konto zostanie zablokowane.

Możliwość skuteczniejszej promocji – Prowadząc własny sklep internetowy możemy go promować w wielu kanałach promocji. Mamy ogromne pole do popisu w mediach społecznościowych, pozycjonując witrynę lub kreując innego rodzaju działania marketingowe, które uzyskają nie tylko jednorazowy skutek w postaci kupna przez klienta jednego produktu. Możliwe, że w ten sposób pozyskamy kontrahenta lub klienta, który później regularnie będzie kupował tylko u nas, co byłoby bardzo ciężkie do zrobienia na Allegro. 

Budowanie marki firmy – Punkt poniekąd powiązany z poprzednim. Sprzedając na Allegro obecnie mamy bardzo ograniczone możliwości kreowania marki firmy. Wytyczne dotyczące zdjęć produktów są bardzo ograniczone, a my niekiedy nie mamy wielu miejsc, w którym możemy umieścić logo swojej firmy. Nazwa sprzedawcy nie jest w stanie niestety w większości przypadków zbudować dużej świadomości marki wśród konsumentów. Posiadając swój sklep internetowy stajemy w zupełnie innej pozycji. Wtedy większość podejmowanych przez nas działań sprzedażowych i promocyjnych przyczynia się w pewnym stopniu do budowania marki i długotrwałych relacji z konsumentami. Daje nam to również możliwość uzyskania statusu eksperta w swojej branży i zdobycia dużego autorytetu. 

Decydujesz o wszystkim – Oprogramowanie wykorzystywane do prowadzenia sklepu dopasuje się do Twoich oczekiwań. Bez przerwy możesz modyfikować swój sklep odpowiadając na oczekiwania swoje i rynku, a także domawiać dodatkowe moduły i funkcjonalności. Stworzysz strategie i lejek sprzedażowy, które będą mogły zostać szybko zaimplementowane.

Wyzwania dla sprzedawców Allegro decydujących się na swój sklep 

Sprzedawcy budujący swój sklep mają wiele obaw, które są bardzo racjonalne. Należy do nich między innymi obawa o koszty początkowe wejścia do biznesu, zdobywanie klientów i utrzymanie sklepu. Szczęśliwie dla nich jednak budowa sklepu internetowego w podstawowej wersji nie jest tak droga, jak mogłoby się wydawać. Skonfigurować witrynę natomiast można już podczas darmowego okresu testowego. Dzięki temu po zakończeniu wspomnianego okresu można zacząć sprzedawać. Jednym z trudniejszych wyzwań jest powiększanie sprzedaży i zdobywanie nowych klientów. Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością uruchomienia, wdrożenia działań promocyjnych, aby konsumenci dowiedzieli się o jego istnieniu. 

Sklep internetowy czy Allegro – Korzyści i wady Allegro 

To, że Allegro może być ograniczającym narzędziem dla sprzedawcy to tylko jedna strona medalu, gdyż nawet z opisanymi wyzwaniami często serwis jest kanałem, w którym przedsiębiorcy osiągają duże zyski. Istnieje wiele plusów, ze względu na które decydują się na taki model sprzedaży.

Duża liczba potencjalnych klientów – Ogromna część konsumentów w Polsce szukając produktów udaje się w pierwszej kolejności na Allegro. Szczególnie, gdy żadna marka działająca w danej branży nie zapadła im jeszcze w pamięć. To powoduje, że serwis cieszy się ogromną ilością użytkowników, a Ty nie musisz przeznaczać dużej ilości środków na promocję i działania marketingowe. 

Gotowe narzędzia do sprzedaży – Rozpoczęcie sprzedaży na Allegro obecnie jest stosunkowo łatwe. Założenie konta jest intuicyjne, a już chwilę po jego otworzeniu możemy wystawiać produkty. 

Osoby, które zdecydowały się na sprzedaż w tym kanale wiedzą jednak, że to ilość wad zmusza ich do pewnych zmian w działalności, w kierunku których planują postawić kroki. Wady sprzedaży na Allegro przedstawione zostały poniżej. 

Klienci to tylko użytkownicy Allegro – W serwisie Twoimi klientami zostają tylko użytkownicy Allegro. Często nie wiedzą oni nic o Twojej marce. Kupują, gdyż to im się opłaca, mają atrakcyjne ceny i a Ty możesz pochwalić się pozytywnymi opiniami.

Dodatkowe opłaty – Prowizja od sprzedaży to tylko jedna z wielu opłat, które mogą spotkać nas, gdy prowadzimy sprzedaż w serwisie. Zapłacimy także za promowanie ofert, eksponowanie ich i wystawianie aukcji. 

Jesteśmy uzależnieni od zmian w serwisie – Opierając swoją działalność jedynie na tym kanale jesteśmy uzależnieni od niekończących się zmian. Wiele z nich jest wprowadzanych niezależnie od naszej opinii, a często nie mamy nawet wiedzy o zapowiadających się modyfikacjach w Allegro. To czyni nas bezsilnymi w przypadku wprowadzenia zmiany działającej na naszą niekorzyść. 

Czy moi klienci na Allegro mogą zacząć kupować u mnie w sklepie?

Nawet, jeżeli obecnie prowadzimy sprzedaż w serwisie Allegro, lecz chcielibyśmy część klientów przeprowadzić do naszej witryny przy następnych zakupach, jest rozwiązanie. Prowadząc swoją witrynę mamy możliwość wygenerowania kodu rabatowego. To jeden ze sposobów, aby wypromować swój sklep wśród klientów, którzy kupują produkty, lecz nadal nie wiedzą o istniejącej marce. 

Kod rabatowy będzie działał przy składaniu zamówienia przez klientów. Warto zadbać, aby miał jak najprostszą konstrukcję. Wtedy istnieje mniejsza szansa, że klient się pomyli i nie będzie mógł uzyskać zniżki. Oszczędzimy sobie dodatkowych telefonów. 

Następnie możemy skonstruować estetyczne zaproszenia do kolejnych zakupów w witrynie w przystępnej formie i wysyłać dodatkowo do każdej paczki, która wychodzi z naszej firmy lub magazynu. Całość długoterminowo przyczynia się do zbudowania dosyć pokaźnej bazy klientów, gdy nasza oferta jest wystarczająco dla nich atrakcyjna. 

Innym rozwiązaniem, gdy nie chcemy konstruować rabatu na pierwsze zakupy w sklepie dla klientów, którzy kupują u nas na Allegro jest samo dołączanie listu. Starannie zaprojektowane zaproszenie może zachęcić użytkowników do sprawdzenia witryny i zdecydowania o kolejnym zakupie. 

Mamy nadzieję, że przedstawione powyżej aspekty przyczynią się do przyszłych sukcesów w Państwa sprzedaży. Teraz decyzja o wyborze najbardziej odpowiedniego kanału sprzedaży dla swoich produktów powinna stać się jeszcze bardziej świadoma.