Hurtownia dropshipping – Jak współpracować?

Ilość wyświetleń artykułu: 245

Czas czytania: 7 minut

hurtownia dropshipping, hurtownie internetowe, hurtownie dropshipping opinie

Sprawdzone i rzetelne hurtownie dropshipping to dla sprzedawców doskonała okazja, aby zwiększyć wyniki finansowe i ogólny asortyment sklepu internetowego. Niestety, szczególnie w początkowej fazie działalności, przedsiębiorcy nie wiedzą wystarczająco dużo na temat współpracy z hurtowniami internetowymi. Co powinna zawierać umowa? Jakie pytania warto zadać przed podjęciem decyzji? Jak zazwyczaj wygląda proces współpracy?

Hurtownia dropshipping – Dlaczego warto sprawdzić dostawcę przed rozpoczęciem współpracy? 

Hurtownie wspierające dropshipping z jednej strony są bardzo obiecujące, gdy myślimy o sprzedaży w sieci, lecz z drugiej warto dobrze sprawdzić potencjalnych kandydatów. Pamiętajmy, że przy tego rodzaju współpracy tylko jasno określone warunki, sprawna komunikacja i wysoki poziom obsługi mają szansę usatysfakcjonować klienta końcowego. Wszystkie straty wizerunkowe związane z opóźnieniami, zwrotami lub dostarczeniem przesyłki w stanie uszkodzonym ponosi właściciel sklepu internetowego i jego marka.

Opinie hurtowni i dbałość o szczegóły związane z wszelkimi aspektami umowy z pewnością pomogą nam podjąć dobrą decyzję. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko niepowodzenia przedsięwzięcia i zapewnimy sobie długotrwały spokój skupiając się na biznesie. 

Jak wygląda współpraca pomiędzy sklepem internetowym, a hurtownią internetową?

Sam proces współpracy wydaje się dosyć łatwy do zrozumienia. Model dropshippingu polega na tym, że sprzedawca odpowiada za wszelkie aspekty związane ze sprzedażą towaru i marketingiem, lecz hurtownia internetowa najczęściej wysyła towar. Dzięki temu właściciel sklepu internetowego cieszy się procentami (marżą), która jest jego zyskiem i zdejmuje z siebie obowiązek produkcji i posiadania dużych stanów magazynowych z towarem. To szczególnie atrakcyjny model dla osób, które chcą stopniowo inwestować we własny kanał sprzedaży zwiększając zyski, a nie mogą pozwolić sobie na duży wydatek na samym początku.

O czym powinien pamiętać właściciel sklepu internetowego?

Zawieranie współpracy z hurtownią dropshipping może być czasochłonne, lecz z pewnością przejdziemy przez cały proces szybciej, gdy będziemy wiedzieć, o czym pomyśleć planując wspomniane przedsięwzięcie. 

Podjęcie pierwszego kontaktu – Rozmowa lub wymiana wiadomości z hurtownią internetową pozwoli szybko zweryfikować potencjał przyszłej współpracy. Podczas pierwszego styku z marką naszego dostawcy prawdopodobnie zobaczymy, czy obsługa jest nastawiona na rozwiązywanie problemów, czy nie będzie komplikacji z wyjaśnieniem konkretnej sytuacji w przyszłości i innymi, podobnymi przypadkami.

Często w celu weryfikacji zostaniemy poproszeni o dane, które pozwolą na potwierdzenie faktu posiadania działalności lub sklepu internetowego. Rozpoczynając rozmowę telefoniczną lub wiadomość mailową warto zaznaczyć, że szczególnie zależy nam na modelu dropshipping. Nie wszystkie hurtownie działają w taki sposób. Dzięki temu oszczędzimy czas i umożliwimy osobie po drugiej stronie szybsze przedstawienie oferty, integracji i innych aspektów, które wiążą się z przekazywaniem zamówień i rozliczeniami. Koniecznie zapytajmy o koszt współpracy we wspomnianym modelu, bo mimo tego, że wiele platform jest darmowych, możemy trafić na płatną. Wtedy lepiej wiedzieć o kosztach wcześniej. Rejestracja i aktywacja konta w panelu trwa w zależności od wybranej hurtowni od kilku chwil do około tygodnia. 

Jakich produktów potrzebuję w pierwszej kolejności? Które pasują do mojej działalności? – Podczas pierwszego kontaktu, a nawet przed nim powinniśmy dokładnie określić, jakich produktów szukamy. Wiedza na temat tego, jak szeroki chcielibyśmy wdrożyć asortyment, powinna wynikać między innymi z konsultacji ze specjalistami od marketingu, pozycjonowania lub wyników wcześniej przeprowadzonych badań. 

Marża, marża i jeszcze raz marża – Wiedza na temat cen produktów pozwoli nam zweryfikować oferty konkurencji i oszacować, ile swojej marży moglibyśmy nałożyć. Tylko dokładna analiza finansowa pozwoli nam określić, ile produktów będziemy musieli sprzedać, aby w perspektywie długoterminowej bez trudności utrzymać platformę do zarządzania sklepem, pracowników, promocję i inne aspekty związane z codzienną działalnością. 

Promocja sklepu internetowego – Jak zamierzamy rozpromować sklep internetowy? Czy mamy wybudowaną markę? Ile czasu zajmie nam wypracowanie wyników w postaci pierwszych zamówień? Biorąc na siebie odpowiedzialność związaną ze sprzedażą towaru hurtowni za pomocą swoich kanałów powinniśmy posiadać opracowany plan. Pozwoli nam on oszacować, po jakim czasie poniesione koszty mają szansę się zwrócić i przynieść zysk. Jedną z popularniejszych i skuteczniejszych praktyk jest decydowanie się na platformę SaaS, która pozwala zaoszczędzić dużą ilość środków na początku działalności i przeznaczenie ich na promocję. 

Nasi specjaliści w Selly bez problemu wykonują proces integracji z dowolną, wybraną hurtownią po dostarczeniu odpowiednich plików z danymi.

Ilość kanałów, które pozwalają nam dotrzeć do potencjalnego klienta jest obecnie dosyć duża. Należą do nich między innymi media społecznościowe, pozycjonowanie sklepu internetowego, newsletter, prowadzenie bloga lub reklama w tradycyjnych mediach w zależności od grupy docelowej. 

Umowa współpracy – Sklep internetowy i hurtownia dropshipping 

Umowa współpracy B2B, którą przychodzi podpisać sprzedawcy w następnej kolejności powinna regulować wszystkie aspekty współpracy tak dokładnie, aby obie strony czuły się bezpiecznie. Pamiętajmy o określeniu czasu wysyłki, informacji o tym, kto, komu i kiedy wystawia fakturę, a także polityce przy reklamacjach. Zwrócić uwagę należy przede wszystkim na kilka aspektów. 

  • Czas wysyłki zamówionego towaru i standardy zapewniające jej bezpieczeństwo 
  • Cenniki (towarów i dostaw z hurtowni do klienta)
  • Zwroty 
  • Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO 

Negocjacje i pytania, które warto zadać

Pamiętajmy, że warunki, które wynegocjujemy na początku współpracy z hurtownią będziemy mogli przedyskutować jeszcze raz w przyszłości. Nie ulega wątpliwości jednak fakt, że w pierwszej kolejności powinniśmy zacząć sprzedawać, aby umocnić naszą pozycję negocjacyjną. Co możemy negocjować? 

Szybszą wysyłkę do klienta końcowego – Jeżeli z początku nie uzyskaliśmy możliwości skorzystania z wysyłki do 24h po złożeniu zamówienia, możemy próbować po czasie jeszcze raz poruszyć ten temat. Czas, z jakim dociera paczka jest jednym z najważniejszych dla klientów aspektów podczas dokonywania zakupów internetowych. 

Możliwość sprzedaży produktów hurtowni pod własną marką (z naszym oznaczeniem – (jeżeli wcześniej z tego nie skorzystaliśmy, a nasz brand jest w większym stopniu znany na rynku) – Szczególnie przydatne, gdy pracujemy nad zbudowaniem własnej marki, a jej obecność na produkcie ma szansę zwiększyć jego wartość końcową. Możemy zaproponować hurtowni między innymi umieszczanie przesłanych przez nas materiałów reklamowych w paczkach, owijanie ich firmową taśmą lub stosowanie kartonów z naszym logotypem. To, na ile hurtownia internetowa może się zgodzić w dużej mierze będzie zależało od tego, ile zysku jest w stanie wygenerować dla niej sklep internetowy. 

Jak współpracować z hurtownią internetową? – Podsumowanie 

Każda z hurtowni internetowych z pewnością posiada swoje, nieco odmienne procedury i procesy, które sprawdzają się podczas współpracy z klientami. Poziom dopasowania do Twojego sklepu internetowego i możliwości wybranej platformy będziesz w stanie określić dopiero po rozmowie z potencjalnym dostawcą. Pamiętając jednak o tym, aby poruszyć punkty opisane powyżej istnieje znacznie większa szansa uzyskania wartościowych biznesowo informacji. Mamy nadzieję, że nasze artykuły dotyczące dropshippingu i współpracy z hurtowniami pomogą regularnie i w zrównoważony zwiększać przychody sklepu internetowego.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933