Chcesz rozpocząć sprzedaż internetową i uzupełnić domowy budżet? A może marzy Ci się inwestycja we własną infrastrukturę, produkty, miejsce magazynowanie i rozwój firmy? Bez względu na to, które zdanie jest Ci bliższe, przy poszukiwaniu rozwiązań, natkniesz się na co najmniej kilka opcji. Zobacz jak tworzyć sklepy i hurtownie internetowe.
Czym jest gotowy sklep internetowy?
Planując własny sklep internetowy możesz czuć się nieswojo wśród ogromu opcji, które ma Ci do zaoferowania współczesna technologia. Możesz wybrać oprogramowanie dedykowane i pracę z programistą od zera, PrestaShop, Magento, WordPress + WooCommerce lub skorzystać z oprogramowania SaaS Selly. Myśląc o nowym sklepie internetowym i szybkim starcie, najatrakcyjniejszą opcją często okazuje się właśnie gotowa platforma sklepów. Gotowe oprogramowanie sklepu pozwala szybko ruszyć ze sprzedażą. Po Twojej stronie jest odpowiednie skonfigurowanie sklepu, w czym możemy także pomóc.
Zarówno mniejsze sklepy specjalistyczne, jak liderzy branży e commerce doceniają koszt prowadzenia sklepu internetowego na Selly, skalując go z roku na rok do coraz większych rozmiarów.
Sklep internetowy – możliwości systemu
- rozpoczęcie sprzedaży po krótkiej konfiguracji i wyborze szablonu graficznego,
- wprowadzanie zmian bez znajomości żadnego języka programistycznego,
- integracje z hurtowniami w celu połączenia sprzedaży tradycyjnej i dropshippingu,
- wiele funkcjonalności, które ułatwiają ustawienie płatności, wysyłek, a także innych elementów zwiększających poziom doświadczenia potencjalnych klientów,
- proste dodawanie i zarządzanie produktami w panelu administracyjnym,
- dostęp do specjalistów i wsparcie techniczne w ramach supportu,
- bezpieczeństwo, hosting i różne usługi premium, zależnie od zapotrzebowania,
- uzyskanie pełnej funkcjonalności potrzebnej do sprzedaży i rozwoju, a co za tym idzie, możliwości poświęcenia całej swojej uwagi na marketing, zwiększając udział w rynku.
Zazwyczaj, przy zakładaniu takiego sklepu, z poziomu panelu sklepu, powinieneś dodać posiadane produkty, wraz z opisem i specyfikacją. Zaraz po tej operacji i ich wyświetleniu, możesz skupić się na sprzedaży. Tutaj znajdziesz więcej informacji o tym, jak stworzyć nowy sklep internetowy.
Własny sklep internetowy w Selly
Jesteśmy platformą z ponad 10-letnim doświadczeniem. Każdy rok umożliwiał nam zbieranie coraz większej ilości informacji na temat biznesu i dostosowywanie swoich rozwiązań. Jednym z nich były właśnie sklepy internetowe, które dostępne są u nas już od 99 pln miesięcznie. Jak to wygląda?
Wystarczy, że opłacisz abonament za pomocą systemu i skonfigurujesz sklep, a będziesz mógł rozpocząć sprzedaż. Nie bój się, że nie wiesz, jakie kroki podjąć. Przez wszystkie kroki w panelu administracyjnym przeprowadzi Cię specjalny przewodnik.
Wskaże Ci on, gdzie dokładnie kliknąć, by przejść do formy płatności, kanałów sprzedaży i wielu innych miejsc. Stale go rozbudowujemy, by coraz lepiej odpowiadał na pojawiające się potrzeby.
Całość uzupełnia baza wiedzy, w której znajdziesz gotowe materiały wideo przeprowadzające po poszczególnych funkcjach. Uchroni Cię to od konieczności samodzielnego rozwiązywania problemów po uruchomieniu sklepu.
Zobacz listę kontrolną do uruchomienia sklepu.
Sprawdź oprogramowanie, na którym powstanie Twój nowy sklep internetowy, na naszym demo. Z powodzeniem w naszym oprogramowaniu stworzysz również hurtownie internetowe. Załóż sklep internetowy.
Budowa sklepu internetowego – o czym pamiętać?
Czytając artykuł, pewnie zdążyłeś zauważyć, że samo rozpoczęcie sprzedaży nie jest takie trudne, jak myślałeś. Sklep internetowy i praca nad nim nie kończy się w momencie stworzenia. Można śmiało powiedzieć, że ona wtedy się dopiero zaczyna. Teraz czeka Cię nieustanny rozwój i szukanie ścieżek przyprowadzających coraz większą ilość potencjalnych klientów do witryny.
Zadbaj między innymi o:
- poprawność i wyczerpujące informacje przy każdym z wprowadzanych do sklepu produktów
- wyjaśnij, jak można kupić lub zapytać o dany produkt,
- dodaj elementy, które pomogą klientowi Tobie zaufać (informację o bezpiecznej wysyłce, płatnościach lub zdjęcia osób z działu obsługi klienta),
- zadbaj o UX (ang. User Experience) dopracowując całość doświadczenia użytkowników,
- zaprojektuj aktualne i interesujące banery graficzne,
- zaplanuj strategię marketingową i efektywne działania reklamowe.
Rozwój w każdym sklepie internetowym – kolejne kroki
Strategiczne i precyzyjnie zaplanowane działania marketingowe – Reklama to jeden z najważniejszych czynników w skutecznej walce o klienta. Zadbaj o zaplanowanie działań z każdego etapu lejka marketingowego. Weź pod uwagę działania optymalizujące sklep internetowy, pozycjonowanie w wyszukiwarce, media społecznościowe, kampanie efektywnościowe, działania wizerunkowe i inne, które mogą (pośrednio i bezpośrednio) wpłynąć na wysokość sprzedaży.
Rozwój integracji – Zależnie od branży, w której działasz, na pewnym etapie możesz potrzebować indywidualnych rozwiązań i integracji. Niektórzy, w obszarze rozwoju sklepu, potrzebują specjalnego konfiguratora, widoku karty produktu lub dodatkowej sekcji.
Niektórzy rozwijają zaawansowane filtrowanie i menu. Inni dbają o dodatkowe formy wysyłek i płatności. Wszystko po to, by zadowolić coraz bardziej wymagającego z biegiem czasu klienta.
Wdrożenie nowych rozwiązań w swojej branży – Bez względu na to, czy będzie to zaprojektowanie oryginalnej identyfikacji wizualnej, niekonwencjonalne działania w mediach społecznościowych lub nowoczesne rozwiązanie produktowe, warto rozglądać się za podobnymi pomysłami. Jedną z wielu cech najbardziej dynamicznie rozwijających się sklepów internetowych jest nastawienie na rozwój całej branży i zdobycie przewagi w wybranych jej sektorach.
Dbanie o rozwój produktów lub usługi – Nieustanne szukanie pola do poprawy w ofercie i poszczególnych produktach nie ma końca. Nawet, gdy Twoje rozwiązania dominują w danej branży, nie należy spać na laurach. Konkurencja nigdy nie śpi, co powinno motywować do działania i poszukiwania nowych okazji rynkowych.
Podsumowanie
Chciałbyś pomocy w zakresie rozwiązywania bieżących problemów? A może chcesz dopasować graficznie cały layout? Nasze centrum pomocy to miejsce, w który uzyskasz profesjonalne wsparcie. Support wyjaśni standardowe integracje, dokona indywidualnej wyceny dodatkowych usług, a nawet podpowie, co może sprawić, że Twoje wyniki w znacznym stopniu się poprawią.
Wystarczy się z nami skontaktować, a z przyjemnością przeprowadzimy Cię po działaniu sklepu internetowego w Selly.
Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager
Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.
Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.