Język korzyści i model AIDA, czyli podstawowe elementy opisu produktu w sklepie internetowym

Ilość wyświetleń artykułu: 247

Czas czytania: 4 minuty

Pismo - Obroty

Na sukces sklepu internetowego składa się wiele elementów, jednak żadnego z nich nie można traktować jako bardziej i mniej ważnego. Wielokanałowe działania marketingowe, użyteczność sklepu, siła jego marki, logistyka, metody płatności i dostaw, zwroty i reklamacje, opinie klientów, doradztwo i obsługa klienta, a w tym ta posprzedażowa, to tylko niektóre z tych elementów, które pracują na sukces sklepu internetowego w systemie naczyń połączonych. Oznacza to, że żadnego z nich nie można zaniedbywać, aby sklep internetowy spełniał swój cel – sprzedawał.

Prawidłowo sporządzony opis to sekret skutecznej karty produktu w sklepie internetowym

W natłoku pracy nad wyżej wymienionymi elementami nie można zapominać o jakości opisów produktów i odpowiednim ich sporządzeniu. Wbrew pozorom właściwy i skuteczny copywriting to szereg zasad i technik marketingowych, których wdrożenie może znacznie poprawić kondycję Twojego sklepu internetowego. O jakie zasady i techniki marketingowe chodzi?

Język korzyści – sprzedawaj wartości, a nie cechy

Najczęściej występującym błędem w sporządzaniu opisów produktowych jest pisanie o produkcie skupiając się na jego cechach, ponieważ Twoi klienci nie kupują spisu cech, lecz korzyści jakie za tymi cechami stoją. Ludzie kupują dla prestiżu, dla stylu życia, dla wyglądu, dla użyteczności, a nie dlatego, że sprzedawany przez Ciebie produkt ma konkretną cechę. Gracz nie kupi komputera tylko dlatego, że ten ma 16 GB RAM na karcie graficznej, lecz dlatego, że jego ulubiona gra będzie na nim działała tak, jak on tego oczekuje. Biznesmen nie kupi samochodu tylko dlatego, że ten ma 300 koni mechanicznych, lecz dlatego, że jego prestiż zwiększy jego wiarygodność i będzie dowodem jego biznesowej skuteczności. Nastolatka nie kupi smartfona tylko dlatego, że ten ma 5,5 calowy ekran, lecz dlatego, że obejrzy na nim swój ulubiony serial.

Skorzystaj z techniki Cecha-Zaleta-Korzyść, aby ułatwić sobie pracę nad pisaniem treści z wykorzystaniem języka korzyści. Wypisz sobie listę cech danego produktu. Następnie napisz do jakich zalet te cechy prowadzą, a na końcu jaka korzyść wynika z tych zalet.

Na przykład:

Cecha – osie kół w rowerze posiadają łożyska maszynowe

Zaleta – znacznie mniejsze tarcie między osią, a kołem niż w przypadku łożysk kulkowych

Korzyść – napędzanie roweru wymaga mniej energii i rower przejeżdża dłuższe odcinki bez pedałowania, co znacznie zwiększa komfort z jazdy i pozwala na dłuższe wyprawy

Korzystając z modelu CZK napiszesz skuteczne opisy do wszystkich produktów z oferty Twojego sklepu internetowego.

Model AIDA – fundament każdej skutecznej kreacji marketingowej

Model AIDA to metoda projektowania kreacji marketingowych, która wyznacza jej prawidłową konstrukcję i znacznie zwiększa ich skuteczność – co oznacza, że kreacja realizuje cele, do których została stworzona. Teksty copywriterskie należy traktować jako kreacje marketingowe, więc model AIDA jest techniką, którą warto stosować w przypadku opisów produktów.

Konstrukcja modelu AIDA:

A – od Attention, czyli zwrócenie uwagi

Dotyczy nagłówków i śródtytułów, które są kluczowym elementem każdego tekstu. Nagłówek w 80% odpowiada za skuteczność kreacji marketingowej. Swoją formą powinien przyciągać uwagę Twojego odbiorcy, czyli wielkością fontu, jego typem, pogrubieniem i swoim położeniem.

I – od Interest, czyli zainteresowanie

Dotyczy nagłówków i śródtytułów, które swoją treścią powinny zainteresować Twojego odbiorcę, czyli muszą mówić o rozwiązaniu jego problemu, o tematyce, która jest w obszarze zainteresowań Twojej grupy docelowej, muszą coś obiecywać (a produkt musi spełniać tę obietnicę), w miarę możliwości mogą być kontrowersyjne (np. Rower, na którym przejedziesz dwa razy dłuższy dystans), itp.

D – od Desire, czyli wzbudzanie pożądania

Dotyczy nagłówków, śródtytułów i samej treści opisu. Treści muszą obiecywać rzeczy, o których marzy Twoja grupa docelowa, ponieważ najwięcej decyzji zakupowych pada pod wpływem emocji. Pamiętaj, że ludzie nie kupują produktów, lecz wartości, które mają na celu ich przybliżyć do wymarzonego stylu życia.

A – od Action, czyli wezwanie do działania (call to action)

Każda kreacja marketingowa, w tym opis produktu w sklepie internetowym musi być zwieńczona wezwaniem do działania. Dobrze zaprojektowane wezwanie do działania jest krótkie, widoczne i konkretne, czyli precyzyjnie informuje jaki będzie efekty wykonania danej akcji.

Traktuj opis produktu jak alternatywę do rozmowy z klientem

Opisy produktów w Twoim sklepie internetowym mają sprzedawać – taki jest ich cel. Dlatego sporządzaj je tak, aby były w stanie zastąpić prawdziwą rozmowę z klientem, który do Ciebie dzwoni. Rozwiej jego wątpliwości, pokaż mu realne korzyści, wyprzedź go i w opisie odpowiedz na jego pytania. Dobry opis, to większy współczynnik konwersji, który z kolei zwiększy zyski i zmniejszy nakłady na promocję oferty Twojego sklepu internetowego.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933