Sklep internetowy to nie tylko mechanizm umożliwiający przeprowadzenie skutecznej transakcji handlowej, ale również zestaw integracji i wbudowanych narzędzi, których zadaniem jest budować przewagę konkurencyjną i doprowadzić do tych transakcji.
Oczywiście istnieje szereg rozwiązań zewnętrznych, np. systemy reklamowego Google czy Facebooka. Jednak nie można traktować ich jako czegoś zupełnie niezależnego, ponieważ warto, aby Twój sklep internetowy obsługiwał, np. feedy produktowe do remarketingu dynamicznego działającego w obszarze Google AdWords czy Facebook Ads. To tylko jeden z wielu przykładów, gdzie przystosowanie sklepu internetowego pod narzędzia marketingowe ma wpływ na to jaka będzie jego kondycja finansowa.
Niech wygrają Twoje potrzeby marketingowe
Zanim zdecydujesz się na konkretne oprogramowanie sklepu internetowego przygotuj sobie listę narzędzi marketingowych, których planujesz używać do realizacji swojej strategii marketingowej. Warto zrobić solidne rozeznanie, aby jeszcze na etapie wyboru silnika sklepowego być w stanie odrzucić te, które nie będą w stanie zaspokoić Twoich marketingowych potrzeb.
Narzędzia marketingowego w sklepie internetowym od Selly
Oprogramowanie sklepu internetowego Selly posiada szereg funkcji i integracji, dzięki którym w pełni swobodnie będziesz realizować swoje cele marketingowe.
Google Analytics
Szybka, łatwa i przede wszystkim poprawna instalacja kodu śledzącego od Google Analytics. Wystarczy, że w odpowiednim polu wpiszesz ID swojej usługi w Analytics i wszystko będzie działało prawidłowo – łącznie z modułem e-commerce magazynującym dane o przychodach sklepu.
Google Shopping, czyli Google Merchant center
Selly automatycznie generuje i również automatycznie aktualizuje feed produktowy, czyli plik XML, który zawiera informacje na temat produktów znajdujących się w Twoim sklepie internetowym. Wystarczy, że link do takiego feedu produktowego umieścisz w systemie reklamowym Google Shopping, a Twój dynamiczny remarketing w Google Adwords będzie po prostu działać.
Remarketing w Google AdWords
Tutaj analogicznie do Google Analytics – w odpowiednim polu w panelu administracyjnym Selly wpisz ID swojego tagu remarketingowego Google, na koncie Google AdWords zdefiniuj listy remarketingowe i gotowe. Zaczynasz zbierać informacje o ruchu przepływającym przez Twój sklep internetowy i możesz rozpocząć działania remarketingowe dla swojego sklepu internetowego.
Google Tag Manager z rozszerzonym e-commerce
Jak wyżej – podaj ID swojego kontenera z Google Tag Managera i voilà – możesz wstrzyknąć potrzebne Ci kody do ekosystemu swojego sklepu internetowego.
Opinie Google w sklepie internetowym
Selly jest zintegrowane z opiniami Google. Oznacza to, że Twoi klienci mogą w łatwy sposób oceniać i opiniować Twój sklep internetowy, a Ty dzięki temu możesz budować wartość społeczną swojej marki.
Wbudowany w sklep internetowy moduł bloga
Nie musisz osobno instalować i uruchamiać WordPressa, aby prowadzić bloga firmowego. Oprogramowanie sklepu internetowego Selly posiada wbudowany moduł pełnowartościowego bloga. Moduł zawiera podstawowe narzędzia, takie jak kategorie, tagi, linkowanie wybranych artykułów na karcie produktu i wiele innych. Moduł blogowy jest również zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu regularne publikowanie artykułów na blogu sprawi, że Twój sklep internetowy będzie lepiej wypozycjonowany w Google.
Program partnerski w sklepie internetowym
Za pomocą programu partnerskiego możesz sprzedawać jeszcze więcej. Twoi klienci, partnerzy biznesowi czy influencerzy, z którymi nawiążesz współpracę partnerską będą zarabiać na skutecznym polecaniu Twojej oferty, ponieważ wypłacasz im wynagrodzenie dopiero wtedy, kiedy ich działania przyniosą faktyczną sprzedaż. Dzięki programowi partnerskiemu zmniejszasz koszt pozyskania klienta i budujesz silną siatkę linków prowadzących do Twojego sklepu.
Program lojalnościowy w sklepie internetowym
Nagradzając klientów za ich zakupy sprawiasz, że stają się lojalni i jeszcze częściej od Ciebie kupują. Selly posiada moduł programu lojalnościowego, dzięki któremu osoby, które u Ciebie kupiły będą regularnie powracać.
Porównywarki cenowe
Selly posiada integrację z ponad 20 najpopularniejszymi porównywarkami cenowymi, takimi jak Ceneo, Skąpiec, Nokaut i wiele innych. Dzięki temu jednym kliknięciem możesz rozpocząć dystrybucję swojej oferty sklepu internetowego do wybranych porównywarek cenowych.
Systemy opinii i ocen sklepu internetowego
Oprogramowanie sklepu internetowego Selly posiada również integracje z systemami ocen sklepów internetowych. Udzielone przez Twoich klientów opinie, zebrane w narzędziu zewnętrznym budują wiarygodność i zaufanie do Twojego sklepu internetowego, a im większy poziom zaufania, tym większa podatność na Twoją ofertę.
Newsletter e-mail i SMS
Bezpośrednio z panelu administracyjnego Selly możesz wysyłać newslettery e-mail i wiadomości SMS, za pomocą których poinformujesz swoich klientów o nowościach, promocjach i dostawach.
System call-back dla sklepu internetowego
Selly posiada integrację z systemem call-back Dzinga.com. Widget połączenia zwrotnego pozwala klientom na szybki kontakt telefoniczny z Twoim biurem obsługi klienta. Wystarczy, że klient poda swój numer na karcie produktowej, a system wytypuje wolnego w danej chwili konsultanta i z jego stanowiska wykona połączenie do tego klienta.
Marketing automation z SALESmanago
SALESmanago to narzędzie służące do prowadzenia skutecznych działań z zakresu marketing automation, dzięki któremu łatwo będziesz odzyskiwać koszyki zakupowe, proponować klientom produkty komplementarne, rekomendować produkty w zależności od tego, które strony w obszarze Twojego sklepu internetowego odwiedził i wiele innych.
Trusted Shops, czyli legalny i bezpieczny sklep internetowy
Trusted Shops to firma usługowa, która dba o prawidłowości prawne sklepów internetowych. Przygotują dla Ciebie regulamin i zapewnią doradztwo z zakresu prawa, które dotyczy Twojego biznesu. Jednak to nie wszystko – Trusted Shops to również powszechnie znany zewnętrzny moduł ocen i opinii, z których Selly jest zintegrowane.
Kupony rabatowe w sklepie internetowym
Silnik sklepu internetowego Selly posiada moduł kuponów rabatowych, dzięki którym Twoje akcje promocyjne będą skuteczniejsze i znacznie łatwiejsze w realizacji.
Omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa w sklepie internetowym
Selly to również dwukierunkowa integracja z platformami sprzedażowymi, takimi jak Allegro, eBay i sklep na Facebooku w połączeniu ze sprzedażą stacjonarną. Dzięki odpowiednio wdrożonej strategii omnichannel klienci będą mogli przemieszczać się między Twoimi kanałami sprzedaży, a doświadczenia związane z Twoją marką pozostaną te same.
Inne narzędzia wspierające
Oprogramowanie sklepu internetowego Selly posiada również integrację z następującymi narzędziami: Webepartners, Velgid, Domore, Adpilot, Omniconvert, Younity, Criteo, Domodi i inne.